Naam: Datum: november 26, 2007 - 10:03
Onderwerp:LAMP.NU
Ik kan me helemaal aansluiten bij alle onderstaande verhalen van gedupeerden van het bedrijf lamp.nu, contacptersoon Jack Swinkels. Ik heb mijn lamp besteld op 20 oktober jl. en tot op heden noch levering, noch terugbetaling, ondanks meerdere beloften van Jack tot levering over te gaan. Ik heb zojuist gemerkt dat hij inmiddels ook via de e-mail niet meer te bereiken is, de berichten komen terug ("undelivered mail returned to sender"). Wat een drama! Ik heb hem een uiterste leverdatum opgelegd en anders verzocht om terugbetaling, deze termijn is inmiddels weer enkele dagen verstreken, zodat ik ook deze week nog aangifte ga doen bij de politie. Ik hoop dat alle gedupeerden tot aangifte overgaan zodat wij deze meneer Jack Swinkels eens flink aan kunnen pakken!
Naam: Datum: november 26, 2007 - 08:50
Onderwerp:lamp.nu
Ook wij zijn gedupeerd, gelukkig maar voor 43.41. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden. We zijn naar de winkel geweest maar zoals verwacht, niemand aanwezig. Volgens de buurman van hem worden tientallen mensen per week door meneer Swinkels benadeeld. Gaan in ieder geval aangifte doen. Op e-mails reageert hij overigens helemaal niet.
Naam: Datum: november 26, 2007 - 08:44
Ja, ook ik ben opgelicht( bestelnr 2168) 7 oktober 2007 geld op zijn rekening overgemaakt, tot op heden geen geld of produkt gezien, bellen, mailen en langsgaan zoals ik hierboven lees, heeft dus geen zin.
Ik heb consuwijzer ingelicht en ga zeker aangifte doen! Ik snap niet dat zo iemand eindeloos door kan gaan in Nederland, trouwens wat is het verblijfadres van deze man?
Naam: Datum: november 26, 2007 - 05:51
Onderwerp:lampen niet geleverd
Ook ik ben er in gestonken helaas. Heb afgelopen woensdag 21 november 3 lampen besteld ter waarde van € 78,36 Deze meneer heeft mij, direct nadat mijn betaling overgemaakt was , gebeld dat hij toevallig in de buurt was en de lampen wel wilde afleveren. Omdat ik weg moest heb ik gezegd dat hij ze ook per post kon sturen. Hij zou dat in orde maken. Tot op heden nog niets ontvangen. Heb inmiddels gebeld op nummers 0492 - 548663 en 06 48 22 08 74 Geen gehoor. Ook email gestuurd op info@lamp nu
Naam: Datum: november 26, 2007 - 05:38
Onderwerp:Lamp.nu
hier hetzelfde verhaal,...
269,95 maar echt vertrouwen in het aangifte doen heb ik niet,Jack is al lang bezig op deze manier. De enige manier is gewoon zelf je geld gaan halen,..of laten halen.
Naam: Datum: november 23, 2007 - 01:49
Onderwerp:Lam.nu = oplichting
9 Oktober 2 lampen besteld (bestelnumer: 2158) 11 Oktober gehele bedrag van 355,25 euro overgemaakt 22 Oktober zou levering plaatsvinden, maar helaas niets ontvangen. En ja: dan begint de elende bij Jack Swinkels. Toezeggingen over verwachte levering door leverancier die verstrijken zonder nadere info, toezegging over bellen om afspraak te maken voor levering wordt niet nagekomen, telefonisch volkomen onbereikbaar en op een gegeven moment ook geen reactie meer op e-mails. Op gegeven momen per e-mail gesteld dat ik mijn geld terug wil en anders aangifte doe en zie: zowaar weer een mailtje van Jack waar echter naast excuses opnieuw gevraagd wordt om uitstel van levering van de bestelde lampen. Nadat opnieuw aangegeven is dat ik m'n geld terug wil niets meer vernomen en helaas het geld nog steeds niet onvangen.
Heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie (procesverbaalnummer: 2007315608-1) Ook is vandaag een incassoburo en gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en alle bijkomende kosten zullen bij hem worden verhaald.
Tja Jack, nu heb je dus de verkeerde opgelicht...
Naam: Datum: november 22, 2007 - 06:28
Onderwerp:Geen stijl
Ik heb 3 weken terug een lamp besteld van € 125.- Ik heb het geld overgemaakt op zijn rekeningnummer. In het begin was er nog wel respons per mail. Nadat er iets fout was gegaan met het bestellen, heb ik opnieuw m'n bestelling ingelegd. Vanaf dat moment geen respons meer per mail. Heb vele malen zijn mobiel en gewoon nummer gebeld. Niet te bereiken.
Ik rijd nu bijna elke werk langs de Lichtpunt vestiging in de Molenstraat (kom ik toch langs als ik terug kom van m'n werk) Er is steeds niemand te bespeuren. Ik laat het hier zeker niet bij zitten. Ga zowieso aangifte doen bij de politie..als dit nog even duurt. Ik hoop dat ik Jack zelf tegen ga komen bij zijn winkel in de Molenstraat. Mag hij mij even face to face uitleggen waarom hij zijn afspraken niet nakomt. Eens kijken of het dan nog lang duurt voordat ik m'n lamp of m'n geld krijg...ik denk dat dat niet lang duurt...
Als ik ergens een hekel aan heb..zijn het mensen die zijn/haar afspraken niet nakomen.
PS: op 1 of andere manier kan zijn verblijfsadres toch achterhaald worden. We kunnen tegenwoordig alles..dus dit moet ook nog wel lukken. Ik ga graag even bij hem langs...
Naam: Datum: november 21, 2007 - 08:11
Onderwerp:het is nu bijna een jaar geleden. geen lamp
wachten wachten wachten wachten wachten en het blijft donker in huis.
bij politie aangifte gedaan tegen:
J. M. H. Swinkels Molenstraat 118 5701 KJ Helmond
hoop dat deze er wat aan kan doen
knap dat je zo met droge ogen zaken durft te doen.
politie Helmond: succes!
Naam: Datum: november 19, 2007 - 09:37
Jack Swinkels oplichter!?!
Op 26 september 2007 een lamp besteld via de website "lamp.nu" (bestelnummer 2123 à € 228,46 kensington 21 lichts). Na ongeveer twee weken (17 oktober) heb ik gemaild of hij kon aangeven wanneer de lamp geleverd zou worden. Hij mailde (via "lighty verlichting" Helmond) terug dat hij z.s.m. de leverdatum zou laten weten. Weer drie weken gewacht en na tientallen mailtjes (telefonisch is hij nooit te bereiken!) eindelijk een reactie van Jack: "nog geen defitieve datum vd leverancier, ik doe mijn best zsm te kunnen leveren". Op dinsdag 13 november heb ik hem weer een mail gestuurd waarin ik hem aan heb gegeven dat 15 november de deadline is (lamp leveren op die dag of geld terugstorten). Op die dag heeft hij ook een mailtje via deze site gehad. Direct een antwoord terug van Jack: "Waarom ben je nu al bezig op site internetoplichting ? Als de lamp er de 15e niet is gaan we annuleren volgens afspraak, oke ?". Helaas tot op heden (19 november) geen lamp of geld gezien (wederom een leugen van Jack Swinkels). Inmiddels aangifte gedaan bij de politie (procesverbaalnummer PL0624/07-422699). U bent gewaarschuwd voor de internetsite: lamp.nu en verlichting.nu.
Naam: Datum: november 10, 2007 - 12:14
Onderwerp:lamp.nooit 2
eerlijk is eerlijk, zie mijn onderstaande bericht.....kan ik iets positiefs melden over Jack en lamp.zelden. Vanmorgen werd er gebeld en is mijn bestelling zowaar geleverd na anderhalve maand! Omdat ik een huurhuis op moest leveren en ik geen los peertje kon laten hangen kocht ik uiteindelijk maar een exemplaar bij Gamma. Die bouwmarktboys zijn niet bijster goedkoop zoals helaas niet iedereen weet maar uiteindelijk heb ik nu na al die ongein precies hetzelfde lampje voor dezelfde prijs. Bij lamp.dinges komen er natuurlijk verzendkosten bij. Al met al, Jack levert blijkbaar af en toe een bestelling uit. Jammer, met zo'n verzorgde website er zo'n puinhoop van maken. Ik wens andere 'slachtoffers' veel succes met lamp. afentoe en Jack beterschap.
Naam: Datum: november 9, 2007 - 11:48
Onderwerp:lamp.nooit
Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij de politie en heb ik zijn leveranciers (zie zijn website) bericht over zijn gedrag. Een aantal leveranciers gaan vragen/eisen dat hun naam van de site verwijderd wordt. Iedereen die dit leest, doe aangifte van oplichting bij de politie in uw woonplaats. Hoe meer meldingen er bij politie Helmond binnenkomen, hoe beter, misschien gaan ze er dan eindelijk iets mee doen.
Naam: Datum: november 8, 2007 - 03:27
Onderwerp:bestelling lamp.nu
Ik ben dus de zoveelste die aan het lijntje wordt gehouden door Jack. Ik heb in juli 3 lampen gekocht voor 180.41. De man reageert niet en is onbereikbaar. Ik ga nu ook maar aangifte doen en een aangetekende brief sturen. Als hij daar niet op reageert schijn ik hem te moeten dagvaarden bij de kantonrechter. Wat een gedoe allemaal.
Naam: Datum: november 7, 2007 - 06:13
Onderwerp:ook nog geen lamp gezien
Inmiddels is na vele beloftes vandaag weer de bestelde lamp niet aangekomen. Ik had twee lampen besteld en met hem afgesproken dat ik de lamp die volgens zijn zeggen bij hem binnen was uiterlijk vandaag te laten bezorgen anders zou deze net zoals de vorige worden geannuleerd. Maar ja, moet eerst maar eens zien of het geld daadwerkelijk wordt teruggestrort. Ben bang dat het weer een manier is om je langer aan het lijntje te houden.
Maar de aangifte bij de politie is al verzonden, dus aan het lijntje houden heeft geen zin meer....
Naam: Datum: november 6, 2007 - 04:04
Onderwerp:Nog geen lamp gezien
Helaas. Bel elke dag en stuur hem geregeld emails, maar helemaal niks. Ook als de SMS plotseling worden afgeleverd neemt hij de telefoon niet op. Moeilijk te bevatten dat je zo'n aanpak hebt Jack. Ondertussen weer wat PC onderdelen besteld op een andere webshop. Zondag middag besteld en dinsdag in huis. Gewoon klasse. Helaas is deze service je vreemd.
Nogmaals, ik kom gerust even langs om ze op te halen. Sowieso die ene die je binnen had. Zoals je per telefoon doorgaf.
Naam: Datum: november 5, 2007 - 09:09
Meld bij het doen van aangifte aub dat er reeds aangifte is gedaan, dit zal hen nog meer overtuigen van het feit dat er actie ondernomen moet worden. En ook nogmaals, mochten ze verwijzen naar het civielrecht, meld dan aub de artikelnummers als onder, het betreft wel degelijk een strafrechtzaak.